- تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 15:48
- کد خبر : 6076 چاپ خبر
تبدیل سیستم های اتوبوسی تندرو به کندرو

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی کمیل نیوز، فاطمه قنبری– شاید زمانی هدف از راه اندازی سیستم های اتوبوس پرسرعت این بود که مردم در زمان کمتری به مقصد برسند.
تنظیم چراغ های راهنمایی با زمان حرکت اتوبوس های بی آرتی، حرکت در خطوط ویژه و رهایی از ترافیک، زمانبندی مناسب حرکت سبب شد که مردم تمایل بیشتری برای استفاده از بی آر تی را داشته باشند.
الحق والانصاف در اوایل شروع طرح علیرغم وجود برخی لغزش ها توانست مقبولیت اجتماعی را بدست بیاورد و با موفقیت روبه رو شود و افراد بسیاری بی آرتی را به دیگر وسایل حمل و نقل به عموم وسایل نقلیه ترجیح میدادن تا به امروز!
اما امروز شاهد این هستیم که وزنه تعادل بی آرتی بهم خورده و عدم نسبت تناسب بین عرضه و تقاضا در این حوزه وجود دارد.
مردمی که روزی این صنعت نوین در کشور را تحسین می کردند، اکنون لب به اعتراض گشودن، اعتراض آنها به جمعیت زیادی است که به دلیل کمبود اتوبوس، خرابی آنها و عدم زمانبندی مناسب در اتوبوس و ایستگاه ها جمع می شوند.
گرمای به شدت بالای هوا و خاموش و یا خراب بودن کولر اکثر بی آرتی ها و گاهی فرسوده بودن اتوبوس به حدی است که وسیله نقلیه خراب میشود که از این قبیل اتفاق ها کم نبوده و در نتیجه باعث تراکم جمعیت و دیر رسیدن به مقصد میشود، اینجاست که خیلی ها پای پیاده و تاکسی را به اتوبوس و یا بی آرتی که زمان دقیق رسیدن آن نا معلوم است ترجیح می دهند.
این یعنی شکست در این صنعت!
آنچه که اکنون مشاهده میشود عدم انضباط و عدم هماهنگی زمان رسیدن هر BRT با چراغ راهنمایی و منتظر ماندن برای رنگ سبز است
مطالبه مخاطبان بی آرتی از سازمان اتوبوس رانی به ذیل زیر است:
زیاد شدن تعداد
هماهنگی تایم رسیدن
خالی شدن مطلق مسیر ویژه اتوبوسرانی و عدم وجود ماشین های شخصی
تعمیر و یا جایگزین کردن بی آرتی های جدید با تکنولوژی به روز
دادن حق امتیاز معقول به کارمندان و دانشجویان
لینک کوتاه
برچسب ها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0