علاوه بر این، نتانیاهو دستور داد که برنامهریزی برای فرودگاهی در نواتیم که آن هم در نقب واقع شده و آغاز شده است، باید به مرحله بررسی زیستمحیطی برسد؛ برنامهها برای رمات دیوید پیش برود و فرودگاهها تحت قانون زیرساختهای ملی قرار گیرند که به معنای برنامهریزی سریع است.زیکلاگ در گذشته، به عنوان مکانی احتمالی برای ساخت یک فرودگاه جدید بررسی شده بود و به دلیل محدودیتهای حریم هوایی رد شده بود. این منطقه با مسیرهای پروازی عملیاتی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، نزدیک به مرز نوار غزه، همپوشانی دارد و احتمال دارد شبکه مسیرهای پروازی این رژیم را دچار ازدحام کند. با این حال، تصور میرود نهاد دفاعی موضع خود را نرمتر کرده و این موضوع دوباره در دست بررسی است.
منابع صنعت هوانوردی هشدار دادهاند که این مکان مشکلساز است و میتواند به یک معضل بزرگ مانند فرودگاه رامون در نزدیکی ایلات تبدیل شود؛ فرودگاهی که میلیاردها شِکِل در آن سرمایهگذاری شده اما به هدف خود نرسیده است. در گذشته، نهاد دفاعی معتقد بود که زیکلاگ خیلی به مرز نوار غزه نزدیک است، اما اخیرا گزارش شده که شورای امنیت ملی به این نتیجه رسیده است که هیچ خطر قابل توجهی وجود ندارد.تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فصل جدیدی از اختلاف طولانی مدت بر سر محل فرودگاه جدید برای تکمیل فرودگاه بن گوریون تل آویو را نشان میدهد.
بر اساس گزارش گلوبز، طبق پیشبینیهای سازمان فرودگاههای «اسرائیل»، فرودگاه بن گوریون تا سال ۲۰۴۰، به حداکثر ظرفیت خود که ۴۰ میلیون مسافر در سال است، خواهد رسید. توسعه فرودگاه به دلیل محدودیت حریم هوایی امکانپذیر نیست. فرودگاه حیفا از محدودیتهای زیرساختی رنج میبرد و نمیتواند پاسخگوی حجم هواپیماهای مورد استفاده در پروازهای فراآتلانتیک باشد.
نویسنده:
منبع: ایسنا