اقتصاد
21 خرداد 1403 14:23

تشکیل 20هزار میلیارد تومان پرونده تعزیراتی در حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌

به گفته رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان پرونده تعزیراتی در خصوص حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تشکیل شده است.
تشکیل 20هزار میلیارد تومان پرونده تعزیراتی در حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کمیل نیوز،حسین فرهیدزاده امروز در بیست و دومین همایش روز ملی حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اظهار داشت: در یک ماه اخیر 423 هزار بازرسی انجام داده ایم که منجر به 12 همت پروانه تعزیراتی شد همچنین از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ارزش پرونده های تعزیراتی به 20 همت رسیده است.
وی افزود: 7 هزار ناظر افتخاری در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان داریم که می‌توانند به سامانه وزارت صمت متصل شوند. 
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه مراسم امروز با هدف گرامیداشت شهدای خدمت برگزار شده است، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی هر روز قیمت کالاها را پیگیری می‌کردند و تاکید ویژه‌ای بر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داشتند لذا امروز از بنگاه‌هایی که به منویات شهید آیت‌الله رئیسی توجه داشته‌اند نیز تقدیر می‌شود.
وی بیان داشت: برای معرفی شرکت‌های برتر در همایش امروز از شرکت‌های دانش بنیان نیز بهره‌ گرفته‌ایم و وضعیت شرکت‌ها در کیفیت کالا و پاسخگویی به مشتریان و سایر موارد را مورد بررسی قرار داده‌ایم. 
حسین زاده قشمی مدیرکل روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز در این همایش در خصوص روند ارزیابی عملکرد بنگاه های اقتصادی متقاضی حضور در فرآیند بیست و دومین مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت: تعداد ۲۸۰ بنگاه اقتصادی با ثبت نام در وب سایت اختصاصی دبیرخانه همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان متقاضی حضور در فرآیند ارزیابی شدند، از میان شرکت های مذکور، صلاحیت تعداد ۱۶۶ بنگاه اقتصادی توسط حوزه های تخصصی احراز نشد و تعداد ۳۶ بنگاه اقتصادی موفق به احراز شرایط دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند. 
دبیر اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: از این تعداد ۸ بنگاه اقتصادی موفق به دریافت تندیس طلایی، ۹ بنگاه اقتصادی تندیس نقره ای، ۲ بنگاه اقتصادی تندیس برنزی و ۱۴ بنگاه اقتصادی موفق به دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند. 
زاده قشمی اظهار داشت: نحوه ارزیابی شاخص رضایتمندی بعنوان یکی از مهم ترین شاخص های اعطای گواهینامه و تندیس های رعایت حقوق مصرف کنندگان که طی سالیان اخیر همواره مورد بحث و انتقاد قرار گرفته، تغییر یافت.

نویسنده:
منبع: فارس
برچسب ها
دیدگاه ها (0)
4 + 2 =