این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود، بر این اساس، دهکهای اول تا سوم بهازای هر نفر 500 هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم بهازای هر نفر 350 هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد، این اعتبار برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک:
ـ مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را خریداری کنند.
ـ محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
ـ مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
ـ اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال 1404 قابل استفاده و برداشت است.
ـ خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند.
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از 230 هزار فروشگاه عمده، خرد و 11 فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، مینومارت، هایپرفامیلی، هفت، شیرینعسل و والمارکت) اجرا میشود.
مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»و «مایکت» (نسخه وب اپلیکیشن) دریافت و نصب کنند.
همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #1463*500* فراهم شده است. مرکز تماس 021-6369 آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
بهمنظور تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار طرح کالابرگ اسفند ماه، از این پس علاوه بر وجود این امکان از طریق کد دستوری #1463*500* و برنامه «شما» میزان موجودی از طریق سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود.
این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری #1463*500* و برنامه «شما» اتخاذ شده است. این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هر گونه «لینک» است.
نویسنده:
منبع: تسنیم
